به گزارش پارس نیوز، 

وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که دولت سعودی به «عبدالرحمن سمیر نوره» تبعه عربستان کمک کرده تا سال گذشته از آمریکا فرار کند و به عربستان بازگردد.

عبدالرحمن سمیر نوره در سال ۲۰۱۶ میلادی در آمریکا متهم به قتل یک دختر نوجوان ۱۵ ساله در پورتلند ایالت اورگان شده بود و بعد از آن در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی با کمک عربستان سعودی از خاک آمریکا خارج شده است.

خروج این تبعه سعودی با برنامه‌ریزی کنسولگری عربستان صورت گرفته و آن گونه که گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد، مقامات دیپلماتیک عربستان در واشنگتن با تهیه وثیقه لازم او را از زندان آزاد و سپس با تهیه یک پاسپورت جعلی به عربستان فرستاده‌اند.

گفته شده خروج این تبعه سعودی از خاک آمریکا دو هفته قبل از انجام محاکمه او در دادگاه صورت گرفته و بعد از آن درخواست‌ها برای بازگرداندن آن به آمریکا از سوی مقامات سعودی بی‌جواب مانده است.

گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا در ارتباط با فراری دادن یک متهم به قتل توسط کنسولگری عربستان کمتر از ده روز پس از آن صورت می‌گیرد که سنای آمریکا، ولیعهد عربستان را بدلیل دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، نویسنده منقتد سعودی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه متهم کرد.

هنوز مقامات ریاض به خبر فراری دادن یک متهم به قتل در آمریکا واکنشی نشان نداده‌اند.