به گزارش پارس نیوز، 

«ترکی فیصل»، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی، قتل «جمال خاشقجی» در ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه را اقدامی غیرقابل قبول عنوان کرده که نمی‌بایست اتفاق می‌افتاد.

ترکی فیصل همچنین در پاسخ به این سوال که آیا «محمدبن‌سلمان»، ولیعهد عربستان در اجلاس آتی رهبران گروه ۲۰ در آرژانتین شرکت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در این اجلاس چه از بن سلمان استقبال گرم شود یا نشود؛ حقیقت آن که بسیاری از رهبران کشورهای گروه ۲۰ مجبور به معامله با او هستند.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان با وجود موج انتقادات از کشورش در جریان قتل خاشقجی اما مدعی شده است که نقش عربستان در صحنه جهانی همچنان ادامه خواهد داشت و بیانیه اخیر ترامپ در حمایت از دولت ریاض نشان دهنده جایگاه و اهمیت این کشور است.

ترکی فیصل که روز شنبه در جریان نشستی در بیروت، پایتخت لبنان حضور داشت همچنین افزود که به نظرش روابط استراتژیک و تنگاتنگ میان ریاض و واشنگتن همچنان ادامه خواهد داشت و عربستان نه تنها در موضوع نفت بلکه در موضوعات متعددی به آمریکا کمک کرده، هرچند به گفته او ارزیابی غلط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از جمله در مورد قتل خاشقجی باعث ایجاد تنش‌هایی شد. ارزیابی‌های که به گفته فیصل بصورت غلط و نادرست باعث حمله دولت بوش به عراق در سال ۲۰۰۳ شد.

این شاهزاده سعودی همچنین این موضوع را نیز مدعی شده که هیچ نشانه‌ای از نارضایتی نسبت به موقعیت پادشاه و ولیعهد در میان خاندان سلطنتی سعودی وجود ندارد و به ادعای او ملک سلمان و فرزندش که حال ولیعهد عربستان است از حمایت قابل توجهی برخوردارند.