به گزارش پارس نیوز، 

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در اصرار بر بودجه درخواستی برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، درگیری وی با دمکرات ها را «جنگ ساختگی» توصیف کرد.

کورکر در گفت وگویی با شبکه خبری سی ان ان افزود:بن بستی که به علت دعوای ترامپ با دمکرات ها بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی به وجود آمده و دولت آمریکا را به تعطیلی کشانده، بیشتر ناشی از رویکرد ترامپ برای بهره برداری سیاسی از این موضوع است.

ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار است اما دمکرات های سنای آمریکا به رهبری چاک شومر سناتور نیویورک تنها 1.3 میلیارد دلار برای این موضوع اختصاص داده اند.

کورکر گفت که اگر هدف اصلی ترامپ از ساخت این دیوار تامین امنیت مرز آمریکا با مکزیک بود، پیشنهاد قبلی دمکرات ها برای تصویب بودجه 25 میلیارد دلاری دیوار مرزی در ازای بازگرداندن قانون داکا را می پذیرفت.

قانون داکا در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از حدود 800 هزار نفر که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به این کشور آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد که با انتقادها و اعتراض های وسیعی همراه بود.

دمکرات های کنگره آمریکا خواستار عدم لغو این قانون بودند و می گفتند که بسیاری از افراد تحت حمایت این قانون در مراکز صنعتی و شرکت های آمریکا شاغل بوده و اخراج آنها آسیب بزرگی به اقتصاد ایالات متحده وارد می کند.

کنگره آمریکا در تلاش بود که با تصویب بودجه ای موقت از تعطیلی دولت این کشور جلوگیری کند و حل اختلاف ها بر سر بودجه دیوار مرزی را به دور بعدی کنگره موکول کند.

اما با توجه به اینکه دمکرات ها در انتخابات ماه گذشته اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار گرفتند، ترامپ اعلام کرد که هرگونه طرحی را که بودجه مورد درخواست وی را تامین نکند، امضا نخواهد کرد.

به دنبال شکست کنگره در تامین خواسته های ترامپ، بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) بخش هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شد.