به گزارش پارس نیوز، 

دفتر ریاست جمهوری عراق انتشار برخی گزارش‌ها در مورد میانجی‌گری برهم صالح میان گروه کردی مدافع خلق سوریه و دولت دمشق را رد کرد.

در همین ارتباط  «لقمان الفیلی» سخنگوی ریاست‌جمهوری عراق با صدور بیانیه ای به نقل از برهم صالح ضمن تاکید بر حمایت از تلاش ها برای حل مسالمت آمیز خشونت در سوریه، گفت: قانون اساسی عراق بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها تاکید دارد. برهم صالح از تلاش ها برای بازگرداندن شرایط عادی به سوریه و برقراری ثبات در این کشور حمایت می کند و امیدوار است روابط خوبی با همسایگان خود داشته باشد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری عراق در این بیانیه همچنین افزوده است که آنچه یکی از رسانه‌ها درباره پیشنهاد و طرح ابتکاری رئیس‌جمهور عراق درباره سوریه، منتشر کرده، دقیق نیست و برهم صالح، همواره تاکید دارد که پایان خشونت ها و تحقق ثبات در سوریه مستلزم هماهنگی و حمایت کشورهای همسایه و جامعه جهانی است تا کشمکش های بیهوده جدیدی در منطقه رخ ندهد.

پیش از این روزنامه الشرق الاوسط در خبری مدعی شده بود که رئیس جمهور عراق در تلاش برای میانجیگری میان کردهای سوریه و دولت این کشور است و این میانجیگری بر پایه بازگشت پرچم رسمی سوریه و حاکمیت این کشور بر مناطق شرق فرات خواهد بود.