به گزارش پارس نیوز، 

«جبار یاور»،‌ دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق ورود نظامیان جدید آمریکایی به اربیل را نیازمند به موافقت بغداد دانست.

دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق گفت: قابل قبول نیست که نظامیان آمریکایی پس از خروج از سوریه بدون موافقت دولت مرکزی بغداد، به پایگاه‌های آمریکایی موجود در اربیل منتقل شوند.

 جبار یاور همچنین متذکر شده است که ورود نظامیان آمریکایی بدون اطلاع بغداد به منزله نقض حاکمیت عراق است.

این مقام اقلیم کردستان در عین حال افزود: لازم است تا هرگونه ورود احتمالی نیروهای آمریکایی به پایگاه‌های موجود در اربیل با موافقت دولت مرکزی در بغداد و ابلاغ رسمی این مساله به مقامات محلی اربیل انجام شود.

جبار یاور پیش از این نیز در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با تکذیب ورود نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق و استقرار در پایگاههای نظامی امریکا در اربیل گفته بود تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری  آمریکا  در خصوص خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه هنوز عملی نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور عراق روز پنج‌شنبه از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد. ترامپ در توئیتی که به این منظور منتشر کرد، گفت که خروج این نیروهای طی شش ماه آینده انجام خواهد شد.

همزمان برخی منابع از اعزام نیروهای آمریکایی به عراق پس از خروج از سوریه خبر داده‌اند، هرچند منابع عراقی گفته‌اند که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور، در گفتگوی اخیر خود با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با مسئله اعزام نظامیان امریکایی از سوریه به عراق موافقت نکرده است.