به گزارش پارس نیوز، 

علی‌رغم تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در حال بررسی استفاده از تیم کوچکی از نیروهای عملیات ویژه به بهانه حمله به تروریست‌های داعش در سوریه به عنوان گزینه ای برای تداوم ماموریت نظامی آمریکا در این کشور است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت دو مقام نظامی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند کماندوهای آمریکایی به عراق منتقل می شوند؛ جایی که پنج هزار نیروی آمریکایی در آن مستقرند و برای انجام حملات ویژه به سوریه اعزام خواهند شد.

تشکیل این تیم های حمله یکی از چند گزینه مطرح از جمله ادامه حملات هوایی و پشتیبانی جنگجویان کُرد با سلاح و تجهیزات در قالب راهبردی جدید برای سوریه است که پنتاگون درحال بررسی آنهاست. پنتاگون این گزینه ها را برای تایید طی چند هفته آتی و قبل از پایان کار جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در ماه فوریه، به ترامپ ارائه می کند.

مقامات رسمی در پنتاگون مدعی شدند: «هدف از این طرح ها حفظ حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه و نظامیان کُرد است که ثابت شده است موفق ترین جنگجویان در میادین نبرد در برابر داعش هستند».