به گزارش پارس نیوز، 

پنتاگون به دلیل نگرانی از فاش شدن محل استقرار نظامیان و نیرو‌های آمریکایی در ماموریت‌های خارجی، دستورالعمل تازه‌ای در ممنوعیت استفاده از نرم‌افزار‌های موقعیت‌یاب در گوشی‌های همراه و دیگر تجهیزات صادر کرد.

طبق گزارش «رویترز»، بنا بر دستورالعمل پنتاگون، ارتش آمریکا درنظر دارد که استفاده از نرم‌افزار‌ها و تجهیزات موقعیت‌یاب در گوشی‌های همراه و دیگر وسایل توسط نظامیان در ماموریت‎های خارجی را ممنوع کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که جنجال‌های بسیاری درباره افشای مکان استقرار نظامیان آمریکایی در کشور‌هایی از قبیل: سوریه و عراق، به دلیل استفاده از یک سامانه الکترونیکی به نام «استراوا» (Strava) ایجاد شده؛ سامانه‌ای که از آن برای پیگیری سلامت جسمانی استفاده می‌شود.

براساس این گزارش، جنجال‌ها پس از آن بالا گرفت که با نگاهی به نقشه‌های برآمده از تجهیزات موقعیت‌یاب «استراوا»، حضور نظامیان آمریکایی در برخی نقاط سوریه و عراق قابل رویت بود.

وزارت دفاع آمریکا درباره افشای مکان استقرار نیرو‌های نظامی خود در ماموریت‌های خارجی به شدت ابراز نگرانی کرد و آن را «خطری مهم» خوانده بود.

پنتاگون همچنین استفاده پرسنل آمریکایی از نرم‌افزار‌ها و تجهیزات موقعیت‌یاب در گوشی‌های همراه و دیگر وسایل در ماموریت‌های خارجی و اماکنی که «مناطق عملیاتی» خوانده می‌شود را ممنوع کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، استفاده از این تجهیزات موقعیت‌یاب، «تبعات ناخواسته و خطراتی» برای پرسنل آمریکا به همراه دارند.