به گزارش پارس نیوز، 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ابراز امیدواری کرد که دومین نشست رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره شمالی در اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار شود.

وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در گفتگویی رادیویی اعلام کرد: «امیدواریم در سال جدید، رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس کیم با هم دیدار کنند و (در این دیدار) پیشرفت‌های بیشتری در زمینه دور کردن این تهدید هسته‌ای از آمریکا صورت گیرد».

پمپئو در حالی از امیدواری به «پیشرفت‌های بیشتر در زمینه توقف تهدید هسته‌ای کره شمالی» می‌گوید که پیونگ یانگ ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که آمریکا دست از تهدید‌های هسته‌ای برندارد، هرگز به صورت یک‌جانبه برنامه هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، این بیانیه کره شمالی در حالی منتشر می‌شود که گفتگو‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسیده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متعهد شد در صورت اجرای وعده‌های واشنگتن مبنی بر لغو تحریم‌ها، برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند. این در حالی بود که مذاکرات آن‌ها پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، نماینده ویژه کره شمالی در ماه نوامبر به نتیجه نرسید.

پیش از این نیز ترامپ گفته بود به احتمال زیاد در ماه ژانویه یا فوریه سال ۲۰۱۹ برای دومین بار با رهبر کره شمالی دیدار و گفتگو می‌کند؛ هرچند او هفته گذشته در یک پیام توئیتری نوشت عجله‌ای برای این دیدار ندارد.