به گزارش پارس نیوز، 

تعداد زیادی از نمایندگان و سناتورها آمریکایی از استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا خواستند در اعتراض به ماجرای ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سعودی منتقد محمد بن سلمان—ولیعهد عربستان—از سفر به عربستان و شرکت در کنفرانس مالی ریاض خودداری کند.

«جف فلیک»، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا و از منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  طی بیانیه ای اعلام کرد  منوچین نباید در کنفرانس مالی که قرار است هفته آینده در پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، شرکت کند.

او همچنین با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: «وزیر منوچین نباید به ریاض برود.»

سناتور تاد یانگ، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا روز گذشته در یک پیام توئیتری نوشت: معتقد است منوچین نباید در کنفرانس مالی ریاض شرکت کند. وی در ادامه نوشت: ارزشهای اساسی و بنیادی آمریکا خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی است. من معتقدم وزیر منوچین نباید در کنفرانس سرمایه گذاری که هفته آینده در ریاض برگزار می شود شرکت کند.

«دیک دوربین»، سناتور دموکرات ایالت ایلینوی نیز اعلام کرد منوچین نباید در این کنفرانس حضور داشته باشد و این تصمیم چندان سختی برای رئیس جمهور ترامپ نیست که بخواهد سفر او به ریاض را لغو کند. دولت ترامپ همچنان برای او تعیین می کنند چه چیزی مهم است: سرمایه گذاری های تجاری در عربستان سعودی یا توقف خون ریزی و کشتار در یمن.

دونالد ترامپ پیشتر در جمع خبرنگاران در ایالت جورجیا گفته بود در مورد اینکه آیا منوچین در کنفرانس مالی ریاض شرکت خواهد کرد یا نه، هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. احتمالا وی تا روز جمعه در این خصوص تصمیم گیری کند.

پیش از این چندین شخصیت برجسته از جمله دیوید پترائوس، مدیر اجرایی کی.کی.آر و جیمی دیمون، مدیر اجرایی جی پی مورگان در پی ماجرای ناپدید شدن خاشقجی و دخالت عربستان در این رویداد، سفر خود به ریاض را برای شرکت در کنفرانس مالی لغو کردند.

جمال خاشقجی  از روز سه‌شنبه (دهم مهر) که به منظور دریافت مدارک موردنیاز برای ازدواج خود وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، دیگر هرگز رؤیت نشده است. بر اساس اظهارات مقامات ترکیه ای، خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری کشته شده و جسد او برای انتقال به خارج از ساختمان قطعه قطعه شده است. حتی برخی منابع از حل شدن جسد او در اسید خبر داده اند.

روز گذشته، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با مقامات سعودی در ریاض، در حمایت از مقامات ریاض که متهم به سر به نیست کردن خاشقجی هستند، مدعی شد سران سعودی آماده اجرای تحقیقات شفاف درباره پرونده خاشقجی هستند.