به گزارش پارس نیوز، 

استفن بیگن فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی امروز چهارشنبه گفت: واشنگتن در حال بازنگری کاهش محدودیت های سفر به کره شمالی است تا ارسال کمک های انسان دوستانه را تسهیل کند، این اقدام بخشی از تلاش ها برای حل بن بست در دیپلماسی هسته ای است.

بر اساس این گزارش استفن بیگن این اظهارات را در آستانه ورود به کره جنوبی برای مذاکرات هسته ای بیان کرده است. مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی از زمان نشست تاریخی رهبران دو کشور در ماه ژوئن در سنگاپور پیشرفت ناچیزی داشته است.

بیگن افزود: مذاکرات من با مقام های کره جنوبی درباره چگونگی همکاری مشترک برای تعامل با کره شمالی به نحوی خواهد بود که به پیشرفت ما رو به جلو کمک کند و فراتر از 70 سال خصومت و دشمنی باشد.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: از سوی مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده به من دستور داده شده است تا سیاست واشنگتن در قبال کمک های انسانی به کره شمالی را مورد بازنگری قرار دهم.

بیگن تاکید کرد: این مساله را درک می کنم که بسیاری از سازمان های کمک رسان در کره شمالی نگران اعمال تحریم های بین المللی هستند که به طور خاص علیه کمک های انسان دوستانه برای مردم کره شمالی شده و مانع از ارسال این کمک ها می شود.

وی افزود: اوایل سال جدید میلادی با گروه های امدادرسان آمریکایی دیدار خواهم کرد تا درباره اینکه دولت آمریکا چگونه می تواند تحویل کمک های انسان دوستانه مناسب را برای مردم کره شمالی، بهتر تضمین کند، به خصوص با توجه به در پیش بودن فصل زمستان. ما همچنین سفر شهروندان آمریکایی به کره شمالی را با هدف تسهیل ارسال کمک های انسانی مورد بازنگری قرار خواهیم داد. می خواهم به طور شفاف و واضح اعلام کنم که آمریکا و سازمان ملل به دقت درخواست های مربوط به معاف شدن از ارسال کمک ها به کره شمالی را مورد بررسی قرار می دهند.

کره شمالی هنوز به اظهارات بیگن واکنش نشان نداده است. مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ اکنون ماه ها است که به بن بست رسیده است.

ایالات متحده از کره شمالی خواسته است تا فهرست کامل تاسیسات هسته ای و موشکی خود را برای بازرسی اعلام کرده و همه این تاسیسات را در چارچوب توافق احتمالی برچیند ولی کره شمالی بر این مساله اصرار می کند که نخست باید تحریم ها لغو شود.

این در شرایطی است که برخی گزارش ها کره شمالی را به ادامه فعالیت های هسته ای و موشکی متهم می کند.