به گزارش پارس نیوز، 

«عبدالملک العجری» شنبه‌شب در اولین نشست خبری خود پس از پایان گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد به جزئیات توافق الحدیده و بنادر آن پرداخت و ادعای مربوط به تحویل بنادر یمن را رد کرد.

العجری که با روزنامه «الثوره» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت، عملیات تحویل بندر الحدیده صحت ندارد و صرفا پروپاگاندای رسانه‌ای است که دشمن از طریق آن می‌خواهند بر شکست‌های میدانی و سیاسی خود سرپوش بگذارد.

عضو هیات مذاکره‌کننده صنعاء تاکید کرد که بندهای توافق کاملا مشخص است و شامل تحویل بنادر نمی‌شود؛ آنگونه که دشمن ادعا می‌کند، بلکه شامل کاهش درد و رنج‌های انسان‌دوستانه و معیشی مردم یمن می‌شود.

عضو هیات صنعاء ادامه داد: بندهای توافق حکایت از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی-اماراتی از اطراف شهر الحدیده به خارج از آن را دارد.

وی درباره درآمدهای بندر الحدیده گفت که روی پرونده اقتصادی هنوز توافقی صورت نگرفته است و بر سر برخی از مناطق در دو بند توافق، اختلافی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که این توافق نهایی شود و مساله مربوط به حقو‌ق‌ها و پرداخت آن در مذاکرات ژانویه آینده حل شود.

العجری در مصاحبه خود با روزنامه الثوره که فردا یکشنبه به طور کامل منتشر می‌شود، به جزئیات اصلی گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد از جمله رسیدن به توافق در برخی مسایل جزئی توافق الحدیده خواهد پرداخت.