به گزارش پارس نیوز، 

دور چهارم گفت‌وهای صلح یمن در سوئد پنجشنبه (۱۵ آذرماه) هفته گذشته به مدت یک هفته زیر نظر سازمان ملل در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد و دو طرف بر سر آتش‌بس در برخی مناطق از جمله شهر و بندر الحدیده توافق کرده بودند.

حالا ائتلاف سعودی با گذشت کمتر از دو روز از توافق به دست‌آمده در سوئد در خصوص آتش‌بس الحدیده، آن را نقض کرده است.

منابع یمنی می‌گویند که عناصر مزدور امروز شنبه منطقه «۷ جولای» را با شلیک ۱۵ گلوله توپ هدف قرار دادند و با مسلسل بیش از ۵۰ گلوله شلیک کردند.

یمن امروز همچنین شاهد تجاوزات ائتلاف در دیگر مناطقی بوده است که در آن هیچ توافقی صورت نگرفت که از جمله آن می‌توان به حملات ائتلاف سعودی-اماراتی در صعده واقع در شمال این کشور اشاره کرد.

شبکه المسیره یمن در این خصوص گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز شنبه دو بار به منطقه «قهره النص» در شهرستان سحار حمله کردند و روستاهای پرجمعیت شهرستان مرزی منبه در صعده را هدف قرار دادند.

نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن اخیرا پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل، درباره آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیده‌اند.

براساس این توافق که بندهایی از آن منتشر شده است، آتش بس باید به صورت فوری در مناطق مزبور برقرار شود و نیروهای مشترک در این مناطق و نقاط توافقی در خارج از شهر الحدیده مستقر شوند.

«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز امروز شنبه اعلام کرد ائتلاف عربی در 24 ساعت اول از پایان مذاکرات سوئد، 21 حمله هوایی به همراه بمباران شدید توپخانه و تلاش مزدوران برای نفوذ به مناطقی در ساحل غربی داشته است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی ادامه داد جنگنده‌های ائتلاف 21 حمله هوایی انجام داده و 10 عدد از آنها علیه استان «الحدیده» و به شرح فوق بوده است: دو حمله به «الفازه»، دو حمله به «الجاح»، سه حمله به «الدریهمی»، دو حمله به «التحیا»، یک حمله به «شارع خمسین» (خیابان پنجاهم) در الحدیده، چهار حمله به «البقع»، چهار حمله به «نجران»، دو حمله به «نهم» و یک حمله به منطقه «الحیمه الخارجیه».