به گزارش پارس نیوز، 

وی در صفحه توییتر خود نوشت: اخبار جعلی، به عمد در این زمینه به غلط می روند. بسیاری، بیش از 10 نفر برای پست رئیس کارکنان کاخ سفید رقابت می کنند و خواستار احراز آن هستند. چرا نباید کسی خواهان یکی از مناصب واقعا بزرگ و هدفمند در واشنگتن باشد. لطفا خبرها را درست منتشر کنید. متشکرم!

پس از انصراف «نیک آیرز» گزینه اصلی رئیس جمهوری آمریکا برای احراز پست رئیس کارکنان کاخ سفید و ابراز بی میلی چند نامزد بالقوه دیگر، حال ترامپ در تلاش است تا شخص جدیدی را برای این پست پیدا کند. 

ترامپ روز شنبه اعلام کرد که «جان کلی» رئیس فعلی کارکنان کاخ سفید در پایان سال جاری میلادی این کاخ را ترک می کند. 

سمت رئیس کارکنان کاخ سفید در بهترین شرایط به عنوان یک منصب پرتقاضا تلقی می شود، اما شخصیت دمدمی مزاج ترامپ و مقاومت وی در مقابل مدیریت شدن، این جایگاه را به چالشی منحصر به فرد تبدیل کرده است. 

در این میان، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و «مارک میدوز» رئیس «انجمن آزادی» مجلس نمایندگان ایالات متحده جزو گزینه های احراز این پست هستند. 

آیرز از ماه ها قبل در حال مذاکره با ترامپ برای احراز این پست بود، اما حال قادر نیست این مسئولیت را برعهده گیرد. 

آیرز در توئیتی اعلام کرد که به زودی کاخ سفید را ترک می کند و احتمالا به گرجستان زادگاه خود باز می گردد. چند ساعت پس از انتشار اخبار مربوط به حذف وی، ترامپ تائید کرد که آیرز این منصب را عهده دار نخواهد شد.

یک منبع آمریکایی اعلام کرد که ترامپ از آیرز تعهدی دو ساله برای این پست خواسته بود، اما وی نتوانست به درخواست ترامپ پاسخ مثبت دهد. 

یک مقام دولت آمریکا نیز گفت که آیرز که پدر سه فرزند کوچک است، قصد دارد به دلایل خانوادگی، فقط تا بهار سال 2019 در خدمت بماند. 

با حذف آیرز از گود رقابت، معلوم نیست که چه کسی این منصب مهم را در کاخ سفید در برهه ای که ترامپ به دلیل پیروزی دمکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، تضعیف شده است، در اختیار می گیرد. 

به گفته منابع مطلع، ترامپ تا پایان سال جاری در مورد سرنوشت رئیس جدید کارکنان کاخ سفید تصمیم گیری می کند.

ترامپ سال گذشته به امید نظم بخشی به کاخ سفید، کلی را به این کاخ وارد کرد، اما بارها با این ژنرال بازنشسته آمریکایی درگیر شد. این دو در ماه های اخیر روابط دوستانه و مودبانه ای با یکدیگر نداشتند. 

پیشتر رسانه های آمریکایی با گمانه زنی در مورد دلایل کناره گیری کلی، اختلاف وی با «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا را یکی از این دلایل برشمردند.

کلی درخواست های همسر ترامپ برای همراهی تعدادی از مشاورانش در مسافرت ها با وی و همچنین ارتقای رتبه شغلی آنان را رد کرده است.

رئیس کارکنان کاخ سفید همچنین برای پیشگیری از تاثیرگذاری افراد مختلف روی ترامپ، سخت گیری بر پروتکل های انتقال پیام به رئیس جمهوری آمریکا را افزایش داده است.

ترامپ درحال حاضر به دلیل سیاست های جنجال برانگیز و پیشینه تجاری اش زیر ذره بین تحقیقات قرار دارد و «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا احتمال تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقام های روس را بررسی می کند.