به گزارش پارس نیوز، 

منابع خبری از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان، خبرگزاری رویترز، پایگاه اینترنتی پولیتیکو و پایگاه اینترنتی هافینگتن‌پست به نقل از منابع آگاه گزارش دادند، دینا پاول که پیشتر به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتصاب به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد مطرح بود، از کاندیداتوری برای این منصب صرف‌نظر کرده است.

قرار بود پاول در صورت انتصاب در این سمت، جایگزین نیکی هیلی شود که پیشتر اعلام کرد، در پایان سال میلادی جاری از سمت خود به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد کناره‌گیری می‌کند.

پایگاه اینترنتی پولیتیکو به نقل از دو منبع آگاه از انصراف پاول برای تصدی این سمت مهم خبر داده است.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، یک منبع نزدیک به این مقام پیشین کاخ سفید نیز گفته که پاول در نظر ندارد جایگزین هیلی شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، پاول روز پنج‌شنبه به ترامپ گفته است که دیگر به انتصاب به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد فکر نمی‌کند و تصمیم دارد به حضور خود در شرکت گلدمن ساکس ادامه دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر مدعی شده بود، هیچ کس باصلاحیت‌تر و لایق‌تر از دخترش، ایوانکا برای جانشینی سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل نیست. پس از اظهارات دونالد ترامپ در حمایت از حضور ایوانکا در سازمان ملل، برخی گمانه‌زنی‌ها قوت گرفت اما ایوانکا در پیامی در توییتر این گمانه‌زنی‌ها را رد کرد.