به گزارش پارس نیوز، 

مقام بلندپایه مرکز پاسخ به تهدیدات سایبری روسیه از آمادگی مسکو برای انتشار اسناد مربوط به مکاتبات با واشنگتن در خصوص آنچه گفته می شود مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا بوده است، خبر داد.

نیکلای موراشف، معاون مرکز پاسخ به تهدیدات سایبری در سرویس امنیت فدرال روسیه روز سه شنبه گفت: «اگر طرف آمریکایی موافق باشد، ما آماده‌ایم همه مکاتبات را علنی کنیم. این اسناد در حال حاضر محرمانه است».

این مقام امنیتی و اطلاعاتی روسیه افزود همکاری واشنگتن در زمینه تحقیقات درباره حملات سایبری کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا بسیار محدود بوده و مسکو فقط تعدادی پیام «حاوی اطلاعات فنی درباره نفوذهای رایانه ای» دریافت کرده است.

موراشف خاطر نشان کرد حملات علیه شبکه‌های رایانه ای اغلب مهمترین عناوین خبری دنیا را به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که در اکثر این مطالب، روسیه مظنون احتمالی اعلام شده است. با وجود این، ادعاها مبنی بر اینکه مسکو در امور کشورهای دیگر مداخله می‌کند، «هرگز با داده‌های فنی مستند که بتواند از سوی کارشناسان مربوطه ارزیابی شود، همراه نبوده است».

پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 در آمریکا و به قدرت رسیدن دونالد ترامپ‌ در کاخ سفید، اتهاماتی علیه روسیه مبنی بر مداخله در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح شد که البته مسکو بارها این اتهامات را بی‌اساس خوانده و این ادعاها را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سال پیش، کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا ادعاهایی منتشر کرد مبنی بر اینکه کرملین در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا اثرگذار بوده است.

معاون مرکز پاسخ به تهدیدات سایبری روسیه در ادامه اظهارات امروز خود، آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا را به تضعیف تلاش‌ها برای ممنوعیت بین‌المللی در زمینه تولید بدافزارها متهم کرد و گفت که این کشورها مانع از تصویب طرحی برای ممنوعیت تولید اینگونه نرم‌افزارها می‌شوند.

وی تأکید کرد: «مقامات آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا هر کاری می کنند تا در تصویب طرح‌های پیشنهادی برای جرم اعلام کردن اینگونه فعالیت‌ها در مجامع امنیت بین‌المللی، خلل ایجاد کنند».