به گزارش پارس نیوز، 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه درباره تنش های اخیر میان این کشور و اوکراین اعلام کرد: تنش در تنگه «کرچ» اقدامی تحریک آمیز و از پیش برنامه ریزی شده بود؛ هدف از این اقدام اِعمال حکومت نظامی در این کشور بوده است.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین به دلیل برخورداری از میزان پائین محبوبیت، نیاز داشت تا موانعی را برای رقبای خود ایجاد کند.

وی در مجمع ندای سرمایه گذاری روسیه در این خصوص افزود: نشانه ای مبرهنی وجود دارد که نشان می دهند چنی اقدام از پیش برنامه ریزی شده ای به انجام رسید تا بهانه های لازم برای اجرای حکومت نظامی در این کشور مهیا شود.

پوتین اضافه کرد: این اقدام تلاش نه در راستای بهبود مناسبات میان دو کشور، بلکه در جهت خطرآفرینی های بیشتر به شمار می آید.

گفتنی است، یکشنبه هفته جاری میان نیروهای روسیه و کشتی‌های اوکراینی در خلیج «کرچ» درگیری روی داد. مسکو اوکراین را به نقض حاکمیت حریم آبی این کشور متهم کرده است.

«پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین نیز شب گذشته اعلام کرد که حکومت نظامی از ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه ۲۸ ماه نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص آمده بود: بر اساس تایید شورای امنیت ملی اوکراین دستور آغاز حکومت نظامی در سراسر کشور را آغاز می کنم.

گفتنی است، این تصمیم یک ماه قبل از شروع مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اوکراین گرفته شده است.

طبق قانون اوکراین برگزاری انتخابات در زمان حکومت نظامی، ممنوع است.