به گزارش پارس نیوز، 

تارنمای نشریه 'فورمیکه' با اشاره به دیدار اخیر 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا با ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه 20 در بوینس آیرس و اظهارات کونته در خاتمه این دیدار، بدون شرح و تفصیل نوشت: جنبش پنج ستاره (با مخالفت حزب 'اتحاد' و حمایت احتمالی حزب دموکراتیک ) آماده است تا روز سه شنبه قطعنامه ای که در آن تحریم عربستان سعودی (و متحدان خاور میانه ای اش در جنگ یمن) از سوی اتحادیه اروپا درخواست شده را به کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان ارائه دهد. 

گفتنی است که نخست وزیر ایتالیا در حاشیه نشست سران گروه 20 در بوینس آیرس با 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان دیدار کرد و در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: من با شاهزاده 'بن سلمان' دیدار کردم تا مراتب نگرانی دولت تحت ریاستم، افکار عمومی ایتالیا و جامعه بین المللی را به وی ابراز کنم و خواستار انجام تحقیقاتی کامل و شفاف پیرامون ناپدید شدن 'خاشقجی' که پرونده ای با وخامت بی سابقه تلقی می شود، شدم. در این ارتباط لازم است یک محاکمه منصفانه برگزار شود تا حقایق روشن شده و بدون اینکه هیچ سایه ای روی قضیه باقی بماند، گناهکاران تحویل دستگاه قضایی داده شوند. 

نخست وزیر ایتالیا سپس نسبت به «همکاری میان مقامات سعودی و ترکیه» ابراز امیدواری کرده و آمادگی کشورش برای «مشارکت یک کارشناس ایتالیایی به منظور کمک در شفاف سازی و کامل بودن ارزیابی ها در مورد حقایق» را اعلام کرد و افزود: شاهزاده بن سلمان نیز اطمینان داد نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد تا قوه قضاییه مسئله را بطور کامل روشن کند. وی همچنین پذیرفت تا از طریق کانال های دیپلماتیک اطلاعات بهنگام شده را به اشتراک بگذارد. 

'انتزو موآورو میلانزی' وزیر امورخارجه ایتالیا اخیرا با بیان اینکه رم در انتظار نتایج تحقیقات در خصوص قتل جمال خاشقجی است، اظهار کرد: بی تردید ایتالیا در حال ارزیابی امکان متوقف کردن فروش اسلحه به عربستان سعودی است، همانطوری که آلمان صادرات تسلیحاتی خود را به این کشور قطع کرده است.