به گزارش پارس نیوز، 

' احمد بن حسن الحماد' مدیرکل وزارت امور خارجه این کشور رونوشت استوار نامه 'راشد علی صوبیدار' سفیر جمهوری موریس را دریافت کرد و برای او در ماموریت جدید آرزوی موفقیت کرد .

این گزارش افزود : صوبیدار به عنوان سفیر غیر مقیم در دوحه فعالیت خواهد کرد.

موریس کشوری جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند و حدود 900 کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده ‌است. این کشور 1 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که از نژادهای متنوع هندی ، چینی ، اروپایی و آفریقایی تشکیل شده است .

رسانه های قطری بازگشت سفیر موریس را پیروزی دیپلماسی این کشور در مقابل تحریم های اعمال شده از سوی سعود ها و تایید جهانی از مواضع کشور خود ارزیابی کردند.

موریس اولین کشوری است که از مواضع خود عقب نشینی کرده و روابط با قطر را از سر گرفته است . موریس همچنین بعد از چاد و سنگال سومین کشوری است که بعد از بروز تنش میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس سفیر خود را به دوحه باز می گرداند.

عربستان ، بحرین ، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط 13 شرط تعیین کردند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است تاکنون به آن تن نداده است .

بعد از اعمال تحریم، دولت مستعفی یمن ، حکومت موقت لیبی ، موریتانی ، مالدیو ، موریس و جزایر کومور روابط خود با قطر را قطع کردند و کشورهایی مانند اردن و جیبوتی هم سطح نمایندگی خود را کاهش دادند . 

کشورهای سنگال و چاد هم فقط سفیر خود را از دوحه فراخواندند اما بعد از چند ماه دوباره با اعزام سفیرروابط با دوحه را از سر گرفتند.