به گزارش پارس نیوز، 

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، درباره آینده شورای همکاری خلیج فارس ابراز بدبینی کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی که در شورای روابط خارجی در نیویورک حضور یافته بود، قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، را وحشیانه توصیف کرد و خواستار بازخواست هر فردی شد که در قتل افراد بیگناه دست دارد.

محمد بن عبدالرحمن وضع فعلی شورای همکاری خلیج (فارس) را تاسف آور توصیف کرد و افزود: این شورا قدرت تاثیرگذاری خود را از دست داده است.

وی درباره امکان احیای نقش شورای همکاری در آینده، در سایه شرایط فعلی ابراز بدبینی و خاطر نشان کرد: آنچه برای شورای همکاری رخ می دهد، تاسف‌آور است. زیرا این شورا یکی از باثبات ترین ساختارها در منطقه بود. کشورها، جامعه جهانی و شهروندان آن را تشکل متحدی می دانستند. زمانی که محاصره قطر را آغاز کردند، دیدگاه شهروندان و جامعه جهانی در برابر آن تغییر کرد و شاهد بودیم که شورای همکاری چگونه به ابزاری بی اثر تبدیل شد.

وزیر خارجه قطر افزود: تدابیری که اتخاذ شد علیه دولت (قطر) نبود، بلکه علیه ملت قطر بود. این تدابیر بی سابقه بود. هیچ سازوکاری برای حل مشکل وجود ندارد. ما حتی امنیت مشترک نداریم و از یک کشور عضو این شورا می ترسیم. امیدواریم شورای همکاری به ساختار قوی و الگوی موفقیت آمیز همکاری در جهان عرب بازگردد. اما اطمینان ندارم که در سایه اوضاع فعلی، بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.