به گزارش پارس نیوز، 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست جی ۲۰ که در آرژانتین در حال برگزاری است، با عادل الجبیر همتای سعودی خود دیداری یک ساعته داشت.

به گفته «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طرفین در این دیدار درباره اهمیت پیشرفت در تحقیقات پیرامون قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که حضور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مظنون به مشارکت در قتل خاشقجی، نشست جی ۲۰ را تحت الشعاع قرار داده است. از سوی دیگر، کنگره آمریکا برخلاف دولت این کشور، بن سلمان را مسئول این جنایت می‌داند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی می‌توان به جنگ یمن اشاره کرد که درباره آن نیز میان کنگره و دولت آمریکا اختلاف نظر وجود دارد.

الجبیر دیدار با همتای آمریکایی را بسیار سازنده و عالی توصیف و محورهای رایزنی را چالش‌های منطقه‌ای و روابط دوجانبه و راه‌های بهبود آن عنوان کرد.

گفته می‌شود دیدار با الجبیر، در برنامه پمپئو گنجانده نشده بود و تصمیم لحظه آخر بود.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز با آنکه دیدار رسمی با بن سلمان را منتفی دانسته بود؛ آنگونه که خودش می‌گوید در حد دست دادن و احوالپرسی کردن؛ با وی ملاقات داشته است.

دولت ترامپ به بهانه لزوم حفظ روابط راهبردی با ریاض و علیرغم اذعان سرویس‌های جاسوسی آمریکا به مشارکت بن سلمان در قتل خاشقجی، تمام قد از ولیعهد سعودی دفاع می‌کند و مدعی است حتی اگر جنایتی هم رخ داده باشد؛ او بی خبر است!