به گزارش پارس نیوز، 

یک روز پس از آنکه «پال منافورت»، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل دروغگویی به اف بی آی، متهم شناخته شد، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به انتقاد از ترامپ پرداخت.

وی روز گذشته (سه شنبه) در یک رویداد در هیوستون آمریکا اعلام کرد: «نه تنها خودم در هیچ موردی متهم شناخته نشدم، هیچکدام از اعضای دولتم هم متهم شناخته نشدند. در دولت من هیچ کس متهم شناخته نشد؛ زیرا افرادی که در دولت من بودند به دلیل درستی آنجا بودند. ما آنجا بودیم که خدمت کنیم.»

باراک اوباما در بخش دیگری از این سخنرانی ادعا کرد: اگر مشکلی در سراسر جهان رخ دهد، مردم به مسکو زنگ نمی زنند یا به پکن اطلاع نمی دهند، آنها به آمریکا اطلاع می دهند. حتی دشمنان ما هم انتظار دارند ما مشکلات را حل کنیم. زمانی که اختلالی در واشنگتن رخ می دهد که باعث می شود تصمیم گیری سخت تر شود و سیاست ها به طور منظم اجرا نشوند، این مسئله نه تنها نفوذ ما را تضعیف می کند، بلکه باعث ایجاد اختلال در کل جهان می شود و این مسئله امنیت و موفقیت های ما را کاهش می دهد.

رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا روز دوشنبه با متهم شناختن پال منافورت اعلام کرد رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توافق نامه ای که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی امضا کرده بود را با دروغ گفتن به سازمان اف بی آی درباره مسائل مختلف نقض کرده است.

از زمانی که مولر تحقیقات خود درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرده است، 32 شخص و نهاد روسی به دلایل مختلفی از جمله هک اطلاعات رایانه ای متهم شناخته شده اند. در این تحقیقات همچنین بسیاری از مشاوران ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده اند. از جمله این افراد می توان به دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ و جرد کوشنر، داماد ترامپ اشاره کرد.

این در حالی است که روسیه بارها ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.