به گزارش پارس نیوز، 

"نفتالی بنت" رئیس حزب "البیت الیهودی" صبح امروز دوشنبه از مواضع خود و خواسته‌هایی که از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت عقب‌نشینی کرد.

وی در نشستی خبری گفت که اگر نتانیاهو در مواضعش در قبال برخورد با مسائل امنیتی جدی است، ما به او فرصت می‌دهیم و او باید همه خواسته‌های ما را برآورده کند و ما در کابینه باقی خواهیم ماند.

وی افزود: من معتقدم که من در روزها و ماه‌های آینده به سبب این مواضعم بهایی سیاسی پرداخت خواهم کرد، اما ترجیح می‌دهم به جای اینکه اسماعیل هنیه از لحاظ امنیتی بر ما پیروز شود نتانیاهو در عرصه سیاسی بر ما پیروز شود.

بنت همچنین بر حمایت حزبش از نتانیاهو در مسائل امنیتی و اعطای فرصت به وی برای مقابله با چالش‌های امنیتی از سمت نوار غزه تاکید کرد.

 

رئیس حزب البیت الیهودی با وجود این سخنان انتقادات بسیار شدیدی از نتانیاهو به دلیل عدم تخلیه الخان الأحمر، عدم ویران کردن دهها منزل مجریان عملیات‌های استشهادی، عدم حمایت از نظامیان و ارتش در مقابله با حماس مطرح کرد و گفت که این سیاست‌های نتانیاهو قدرت بازدارندگی اسرائیل را تضعیف کرده است.

وی در واکنش به این اظهارات نتانیاهو که اوضاع امنیتی امروز حساس است، گفت: اوضاع امنیتی امروز با اوضاع چند ماه قبل که نخست‌وزیر به دلایل سیاسی قصد فروپاشی کابینه خود را داشت فرقی ندارد.

بنت اظهار داشت: ما آماده ایم که کابینه را امتحان کنیم تا ببینیم که آیا آماده حرکت در مسیر صحیح است یا خیر و اینگونه ما توپ را به زمین نتانیاهو پاس می‌دهیم و خواهیم دید که اگر کابینه از برخورد با حماس و فلسطینیان تردید به خود راه می‌دهد آن وقت دیگه وارد عمل خواهیم شد و به اظهارات بسنده نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه صهیونیستی "والا"پس از نشست خبری شامگاه یکشنبه نتانیاهو که طی آن اعلام کرد که خود مسئولیت وزارت جنگ را بر عهده خواهد گرفت، رهبران شهرک‌نشینان و خاخام‌ها با بنت تماس گرفته تا او را به عدم خروج حزبش از کابینه متقاعد کنند.

در پی ماجراجویی ناکام رژیم صهیونیستی در نوار غزه، لیبرمن از مقام خود استعفا کرد و منابع صهیونیستی با اشاره به استعفای یک وزیر دیگر احتمال  فروپاشی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام را بعید ندانسته‌ا بودند.