به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ اعلام کرد ابتدا لازم است با مقامات اطلاعاتی این کشور صحبت کند و گفته‌های آنها را در این خصوص بشنود.

بنابر گزارش پولیتیکو، در حالیکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) محمد بن سلمان را فردی می‌داند که دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است، رئیس جمهور آمریکا از ریاض به عنوان متحد بزرگ واشنگتن تمجید می‌کند که مشاغل، فرصت‌های کسب و کاری و توسعه اقتصادی زیادی را میسر ساخته است.

پولیتیکو به نقل از ترامپ در این باره گفت: آنها (سعودی‌ها) از منظر مشاغل و توسعه اقتصادی یک متحد واقعا جذاب بوده‌اند. او (ترامپ) درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده قتل خاشقجی گفت هنوز سازمان سیا او را در جریان این موضوع قرار نداده و تمایل دارد این موضوع را با مقامات اطلاعاتی آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به بحث بگذارد.

به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا تمایلی به گمانه‌زنی درباره اظهارات سازمان سیا درباره نقش ولیعهد عربستان در ماجرای قتل خاشقجی ندارد. پولیتیکو به نقل از ترامپ نوشت: تا این لحظه به ما گفته شده که او نقشی (در قتل خاشقجی) نداشته است. می‌خواهیم ببینم آنها چه چیزی (در این باره) می‌خواهند بگویند.

پیش از این، روزنامه واشنگتن پست افشا کرده بود سازمان سیا به این نتیجه رسیده که قتل خاشقجی به دستور محمد بن سلمان صورت گرفته است.