به گزارش پارس نیوز، 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزاری انتخابات زود هنگام را غیر ضروری و اشتباه خواند. نتانیاهو در ابتدای نشست کابینه رژیم صهیونستی اعلام کرد: در یک دوره حساس امنیتی، غیرضروری و اشتباه خواهد بود که انتخابات زودهنگام برگزار شود.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونستی گفته بود می‌خواهد ائتلاف حاکم تا یک سال دیگر اداره این رژیم را بر عهده داشته باشد و از برگزاری انتخابات زودهنگام جلوگیری کند. همچنین نتانیاهو چندی از برنامه خود برای دیدار با موشه کاهلون، وزیر دارایی این رژیم به منظور بحث درباره شرایط به وجود آمده خبر داد.

استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در هفته پیش سبب بروز اختلال در کار دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی شده است. آویگدور لیبرمن هفته گذشته به خاطر مخالفتش با تصمیم کابینه این رژیم در خصوص آتش‌بس در غزه از سمت خود استعفا کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نتیجه استعفای وی‌، حزب او نیز کابینه را ترک می‌کند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت.

نفتالی بنت، رئیس حزب «خانه یهودی» و وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، که روز جمعه با نتانیاهو دیدار کرده بود، روز گذشته اعلام کرد برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی اجتناب‌ناپذیر است. او فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی را بزرگترین جایزه‌ای دانست که تقدیم حماس شد.

در صورتی که فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی اجتناب ناپذیر باشد، کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، باید حل و فصل این مسئله را برعهده بگیرد و تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام را تعیین کند.

دور جدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی هفته گذشته با عملیات ترور این رژیم علیه یکی از فرماندهان حماس در غزه آغاز شد اما ارتش صهیونیستی تنها پس از گذشت سه روز تن به آتش‌بس داد تا پیش از آنکه خسارات جانی و مالی بیشتری متحمل شود، به کابوس شلیک موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین پایان دهد. فروپاشی احتمالی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام از تبعات شکست صهیونیست‌ها در درگیری هفته گذشته است.