به گزارش پارس نیوز، 

جبهه آزادیبخش ملی در این بیانیه تاکید کرده است که ولد عباس به دلیل کسالت، اکنون در حال استراحت است .

این حزب به نقل از ولد عباس افزود، هر چه از زبان او در رسانه ها منتشر شده، بی اساس است و او همه شایعات در این خصوص را تکذیب می کند.

در حالی این بیانیه خبر استعفای ولد عباس را تکذیب می کند که خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) چهارشنبه گذشته به نقل از یک منبع رسمی که از آن نامی نبرد، خبر استعفای ولد عباس را اعلام کرد و پس از آن رسانه های دیگر نیز این خبر را تایید کردند.

خبرگزاری الجزایر چهارشنبه بعدازظهر اعلام کرده بود، ولد عباس 84 ساله به دلایل پزشکی باید مرخصی استعلاجی طولانی بگیرد و «معاذ بوشارب» رئیس کنونی مجل مردمی ملی الجزایر تا زمان انتخاب دبیر کل جدید ، به صورت موقت مسئولیت پیشبرد امور این حزب را بر عهده خواهد داشت.

خبر استعفای دبیر کل جبهه آزادیبخش ملی الجزایر از همان روز نخست با تکذیب هایی همراه بود و برخی نیز اعلام کردند او استعفا نکرده بلکه برکنار شده است.ولد عباس پنجشنبه گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار تارنمای «تی اس ای » الجزایر، در مورد استعفایش گفت، از او در مورد مسائل سیاسی سوال نکنند زیرا او اکنون فقط به فکر سلامتی اش است.

جبهه آزادیبخش ملی الجزایر 164 کرسی از مجموع 462 کرسی مجلسی مردمی الجزایر را در اختیار دارد و «عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری کنونی الجزایر که از سال 1999 تاکنون قدرت را در این کشور در دست دارد، برخاسته از این حزب است.