به گزارش پارس نیوز، 

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، در مصاحبه با گاردین بار دیگر از خروج کشورش از توافق هسته‌ای با ایران و دیگر اعضای گروه 1+5 انتقاد کرد.

او در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفت کشورهای از جمله فرانسه، انگلیس و روسیه در گفتگو  با وزیر خارجه ایران چگونگی  پیشبرد توافق هسته ای ایران را مورد ارزیابی قرار دادند. کری گفت: برای جهان متاسفم. برای کشورم متاسفم که به نظر مضحک می‌رسد. در طول زندگیم به این نتیجه رسیدم که کار سیاسی سخت است، فراز و فرود دارد و اگر مسائل را به خود بگیری دوام نخواهی آورد.

کری در مصاحبه روز جمعه خود با اشاره به خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس نیز گفت: به علت تصمیمی که دونالد ترامپ گرفته، مردم جان خود را از دست می‌دهند. برای کاری که ترامپ کرده است، فرزندان و نوه‌هایم با دنیای سختی روبرو خواهند بود.

گاردین در این مصاحبه سوالات بسیاری از کری درباره محتوای کتابش «هر روز موهبتی است» پرسید. در این کتاب کری به جزئیاتی از اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برای تضمین پیمان آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای 2015 ایران پرداخت. ترامپ دومین سال حضور خود در کاخ سفید از هر دو پیمان مذکور خارج شد. کری گفت او اقدامات ترامپ را به خود نمی‌گیرد و احساس بهتری نسبت به سایر مردم درباه توافق آب و هوایی پاریس دارد. او تاکید کرد خروج ترامپ بر 194 کشور دیگری که موافق محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای بودند، تاثیری نمی‌گذارد.

وزیر خارجه دولت اوباما بارها ترامپ را در طول دوران ریاست جمهوری‌اش مورد انتقاد قرار داده است. او گمانه زنی‌ها را درباره احتمال رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 افزایش داد و  حضورش در این انتخابات را غیرمحتمل ندانست.