به گزارش پارس نیوز، 

با وجود تدابیر شدید امنیتی و استقرار گسترده مزدوران رژیم آل خلیفه، تعدادی از مناطق بحرین شامگاه چهارشنبه صحنه تظاهرات گسترده شهروندان در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه فعالان سیاسی بود.

معترضان بحرینی در این تظاهرات‌ها ضمن محکومیت صدور حکم اعدام علیه فعالان سیاسی بر مخالفت خود با برگزاری انتخابات فرمایشی رژیم آل خلیفه که قرار است هفته آینده مراحل آن آغاز شود تاکید کردند.

این در حالی است که مزدوران رژیم آل خلیفه با استفاده از گازهای اشک‌آور و تیراندازی تظاهرات شهروندان بحرینی را سرکوب کردند.

بر اساس این گزارش شهروندان بحرینی در شهرک "الدیه" نام حمد بن عیسی آل خلیفه را بر خیابان‌های این شهرک هک کرده‌اند تا توسط راهپیمایان لگد مال شود.

شهروندان بحرینی در این فعالیت‌های اعتراضی بر مخالفت خود با هرگونه عادی‌سازی روابط با نهادهای وابسته به رژیم آل خلیفه و ادامه پایبندی به گزینه برکناری رژیم تاکید کردند.

حکم زندان علیه 6 فعال سیاسی دیگر

دادگاه‌های رژیم آل خلیفه 3 شهروند بحرینی را بر اساس اتهامات واهی به 10 سال زندان و 3 نفر دیگر را به 3 سال زندان و پرداخت جریمه مالی محکوم کرد.

دادستانی بحرین طبق معمول مدعی شده است که این شهروندان در نزدیکی یکی از بانک‌های این کشور کپسول گاز منفجر کرده‌اند.

سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بارها تاکید کرده‌اند که دستگاه قضایی در بحرین فاقد استقلال است و ابزاری در دست رژیم برای انتقام از مخالفان است.

دادگاه جنایی رژیم آل‌خلیفه چند روز قبل نیز حکم اعدام چهار شهروند این کشور را به‌اتهام دست داشتن در یک انفجار در منطقه الدراز منامه که منجر به کشته شدن یک نیروی پلیس و زخمی شدن شماری دیگر شد، صادر کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.