به گزارش پارس نیوز، 

اسماعیل هنیه در سخنانی تصریح کرد: درحالی که اشغالگران جنایت مرتکب شده و ساختمان های مسکونی و مقرهای غیرنظامی در نوار غزه را بمباران می کنند و همه معاهدات و منشورهای بین المللی و سازمان ملل را نقض می کنند؛ آمریکا نام برادر مجاهد صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را در فهرست به اصطلاح تروریسم قرار داد و برای کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد، جایزه مالی تعیین کرد.

وی تاکید کرد: این جانبداری رژیم غاصب در چارچوب سیاست آمریکا است که به حق ملت فلسطین در قدس و بازگشت به خانه و کاشانه خویش و داشتن دولت خود تعدی کرده است و بیانگر نادیده گرفتن اراده ملت فلسطین و جنبش حماس در انتخاب رهبران خود است که به حقوق و اصول ثابت ملت فلسطین پایبند هستند.

هنیه گفت: این تصمیم آمریکا بیانگر جایگاه رهبری و نمادین العاروری و میزان ناراحتی اشغالگران از نقش آفرینی های ملی و استواری مواضع وی در قبال مسائل و حقوق ملت فلسطین و تاثیر سیاسی و ملی وی در داخل کرانه باختری یا در درون زندان های اشغالگران است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: این تصمیم ظالمانه آمریکا و توصیف های باطل آن و تصمیمات گذشته آمریکا در قبال دیگر رهبران جنبش مجاهد حماس یا سایر نیروهای مقاومت ملی فلسطین یا نیروهای مقاومت در منطقه باعث نخواهد شد که ما از طرح مقاومت و آزادسازی سرزمین یا برعهده داشتن نمایندگی ملت و جنبش خود و تداوم نقش آفرینی های رهبری خود و تلاش برای آزادسازی سرزمین فلسطین و بازپس گیری حقوق ملت خود دست برداریم.

دولت آمریکا روز سه شنبه پنج میلیون دلار جایزه برای کسی که اطلاعاتی درباره العاروری و دو رهبر حزب الله لبنان به نام های خلیل یوسف حرب و هیثم علی طباطبایی ارایه دهد، تعیین کرد.دولت آمریکا همچنین نام این رهبران مقاومت را در فهرست به اصطلاح تروریسم خود قرار داد.