به گزارش پارس نیوز، 

عباس در مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد درگذشت یاسرعرفات در شهر رام الله واقع در کرانه باختری گفت که موضوع فلسطین در حال حاضر با شرایط دشواری روبه روست.

وی طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن درباره فلسطین را مردود دانست و بار دیگر بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد و گفت: در اینجا محکم و استوار باقی خواهیم ماند و خاری در گلوی آنها خواهیم بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد که در حال حاضر توطئه ای آمریکایی به نام معامله قرن وجود دارد و رژیم صهیونیستی نیز مجری آن است.

شهر رام الله واقع در کران باختری امروز شاهد راهپیمایی صدها فلسطینی به مناسبت چهاردهمین سال درگذشت یاسر عرفات بود.

12 اکتبر 2004 رسانه‌ها از بیماری «عرفات» خبر دادند. منابع رسمی فلسطینی در آن زمان، بیماری او را آنفلوانزای شدید اعلام کردند، اما با شدت گرفتن بیماری، عرفات که دچار حالت تهوع، درد شدید در ناحیه شکم، اسهال و کاهش غیرعادی سلول‌های قرمز شده بود، برای درمان به بیمارستان نظامی «پرسی» در حومه پاریس انتقال یافت.

«عرفات» مدت کوتاهی پس از ورود به این بیمارستان به کما رفت و در ١١ نوامبر (20 آبان) همان سال درگذشت، در حالی‌که به گفته منابع رسمی، پزشکان با وجود انجام انواع آزمایش‌ها نتوانسته بودند علت اصلی بیماری او را تشخیص دهند. 

با این وجود پس از مرگ عرفات، اجازه کالبدشکافی جنازه وی از سوی خانواده او و تشکیلات خودگردان صادر نشد و این موضوع ابهامات مربوط به مرگ رهبر فتح را بیشتر کرد. «سهی عرفات» همسر یاسر عرفات با ابراز اینکه «در مسمومیت عرفات تردیدی ندارد»، از نبش قبر وی و انجام آزمایشات از سوی تیم‌های مختلف و وجود برخی نشانه‌ها مبنی‌ بر مسمومیت عرفات با پولونیوم خبر داد.