به گزارش پارس نیوز، 

واکنش بالایی در بازار نفت ایجاد کرده است و هرگز نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای نفت تضمین کنیم.

پیش از این رویترز به نقل از چند منبع نزدیک به اوپک گزارش داده بود که عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای اعطای معافیت به برخی کشور‌ها از جمله هند و چین متعجب شده است چرا که باعث کاهش قیمت نفت می‌شود.

این منابع گفته‌اند که عربستان اکنون قصد دارد با کاهش صادرات نفت خود از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند. روز جمعه قیمت هر بشکه نفت خام به زیر ۷۰ دلار رسیده بود.

خالد الفالح با اعلام اینکه تغییراتی در قیمت نفت و معیانات نفتی به وجود خواهد آمد تأکید کرد: چشم بازار نفت بیش از حد به آمریکا دوخته شده است.

وزیر انرژی سعودی همچنین گفت که کشور‌های تولید کننده نفت هنوز بر سر کاهش تولید نفت به توافق نرسیده‌اند.

کاهش صادرات نفت عربستان از ماه دسامبر (در مقایسه با ماه نوامبر) در حالی است که آمریکا حساب ویژه‌ای بر روی عربستان در تأمین نفت بازار جهانی در سایه تحریم‌های نفتی ایران باز کرده است و محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در ماه گذشته میلادی (اکتبر) در گفتگو با بلومبرگ، گفته بود که در ازای کاهش هر بشکه صادرات ایران، این کشور دو بشکه به بازار تزریق کرده است.

همچنین تصمیم ریاض برای کاهش صادرات نفت خود، در حالی است که، ولی عهد سعودی در مصاحبه خود با بلومبرگ، از تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز خبر داده و مدعی شده بود که در صورت نیاز قابلیت افزایش ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نیز دارد.

آمریکا پس از ماه‌ها ایجاد جو رسانه‌ای، در تاریخ ۱۳ آبان تحریم‌های پیش از برجام را دوباره اعمال کرد، اما کشور‌های کره جنوبی، ژاپن، چین، ترکیه، ایتالیا، هند، تایوان و یونان را به مدت شش ماه از تحریم خرید نفتی ایران معاف کرد.