به گزارش پارس نیوز، 

در 24 ساعت گذشته، 47 مورد تیراندازی در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آنها دست کم 9 نفر کشته و 26 نفر زخمی شده اند.

در یکی از موارد گزارش شده در شهر "ناتچز" در ایالت میسی‌سیپی دو نفر کشته شدند. پلیس اعلام کرد این حادثه در نتیجه درگیری سرنشینان دو خودرو رخ داده است. تیراندازی در شهر بالتیمور در ایالت مریلند نیز دو زخمی برجای گذاشت. هر دو قربانی نوجوان هستند. تیراندازی در شهر هیوستون در ایالت تگزاس یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت. قربانیان این حادثه نیز نوجوان هستند. پلیس اعلام کرد حادثه در نتیجه درگیری سرنشینان دو خودرو رخ داده است.

15 مورد از تیراندازی ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، 106 مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، 39 نفر کشته و 41 نفر زخمی شده اند. 38 مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، 153 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها 48 نفر کشته و 67 نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعته از جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه نهایی می شود.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین گزارش داد 49 هزار و 229 مورد تیراندازی از ابتدای سال 2018 تاکنون در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها 12542 نفر کشته و 24343 نفر زخمی شده‌اند. 574 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر یازده سال هستند و 2440 نفر از آنها را نیز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکیل می دهند. در این مدت 307 مورد تیراندازی به جمع، 1753 مورد حمله به خانه، 1533 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 1348 مورد نیز تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.