به گزارش پارس نیوز، 

هدف از این رزمایش ادغام ساختار فرماندهی ملی و نیرو‌های ارتش کشور‌های عضو است تا آن‌ها بتوانند در شرایط بروز تهدیدات متعارف و دوگانه (آبی -خاکی) عملیات راهبردی تدافعی خود را انجام دهند.
 
در این رزمایش حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در خاک لهستان و پنج هزار نیروی دیگر در کشور‌های لیتوانی، لتونی، استونی و دریای بالتیک حضور خواهند داشت.
 
حدود پنج هزار جنگ افزار نظامی، ۴۵ فروند ناو جنگی، یکصد و ۵۰ فروند هواپیما و بالگرد در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد. اولین مرحله از این مانور شامل آموزش استفاده از گلوله‌های جنگی از تاریخ هفتم تا شانزدهم نوامبر امسال و رزمایش پست فرماندهی آن نیز از تاریخ ۲۶ نوامبر تا ششم دسامبر برگزار خواهد شد.
 
این رزمایش شامل عبور از رودخانه ویستولا، آموزش رزمی هوایی و زمینی در بزرگراه‌ها و عملیات آزادسازی یک کشتی در دریا که به تصرف دشمن درآمده است، خواهد بود. مراحل دیگر این رزمایش در مناطق شهری از جمله شهر‌های بیالیستوک، شلم و ویلبراک برگزار می‌شود. 
 
برای اولین بار در این رزمایش، جابجایی اجباری غیرنظامیان از مناطق جنگی انجام می‌شود و این رزمایش در شهر بیالیستوک در مرز با بلاروس برگزار خواهد شد.