به گزارش پارس نیوز، 

یک هواپیمای بدون خلبان جاسوسی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه رصد شد. به گفته مقامات نظامی روسیه، این هواپیمای راهبردی جاسوسی آمریکا از نوع گلوبال هاوک آر کیو-4 ( RQ-4 Global Hawk) روز شنبه نزدیک منطقه کالینینگراد، لنینگراد و پسکوف مشاهده شد.

طبق اطلاعاتی که از سامانه‌های نظارت هوایی بین‌المللی به دست آمده است، هواپیمای جاسوسی آمریکا از حریم هوایی لتونی و استونی به مناطق مرزی روسیه نزدیک شد و عملیات شناسایی نزدیک منطقه کالینینگراد انجام داد. این هواپیما بیش از سه ساعت نزدیک مرزهای غربی مناطق لنینگراد و پسکوف به گشت‌زنی پرداخت و پیش از بازگشتن به پایگاه خود در ایتالیا یک بار دیگر نزدیک منطقه کالینینگراد پرواز کرد.

آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سالهای اخیر و به ویژه پس از انضمام مجدد شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، به دفعات هواپیماهای جاسوسی و شناسایی خود را نزدیک مرزهای روسیه به پرواز درآورده‌اند تا درباره نیروهای مسلح روسیه و مواضع آنها اطلاعات جمع‌آوری کند. یکی از مسائل مهمی که زمینه‌ساز اختلاف میان ناتو و روسیه بوده حضور فزاینده نظامی این سازمان در کشورهای شرق اروپا هم‌مرز با روسیه بوده است. ناتو آمادگی آمادگی خود را برای استقرار نیروهای بیشتر در کشورهای شرق اروپا و حوزه دریای بالتیک اعلام کرده است، اقدامی که روسیه آن را خطری برای امنیت خود می‌داند.