به گزارش پارس نیوز، 

به دنبال اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های ایران یکی از مشاوران برجسته آمریکایی و چهره‌ شناخته شده در زمینه مسائل منطقه غرب آسیا درباره عدم همراهی متحدان اروپایی با مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» و ناکامی این مواضع هشدار داده است.

«واشنگتن پست» در گزارشی درباره مواضع دولت «دونالد ترامپ» علیه ایران به رئیس‌جمهور و دولت این کشور درباره ناکامی مواضع ضد ایرانی‌اش هشدار داده و حتی یادداشتی با این عنوان منتشر کرده است: «چرا استراتژی ترامپ در قبال ایران نتیجه معکوس خواهد داشت».

از نظر این رسانه آمریکایی با توجه به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و عدم همراهی کشورهای جهان به ویژه متحدان واشنگتن دولت ترامپ در حصول به اهداف ضد ایرانی خود توفیق نمی‌یابد.

در بخشی از یادداشت این روزنامه مصاحبه‌ای با «دنیس راس» آمده که در آن این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی به دولت ترامپ درباره ناکامی استراتژی خود در قبال ایران هشداری جدی داده است.

مشاور سابق دولت‌های آمریکا در زمینه غرب آسیا و««تحلیلگر ارشد» کنونی اندیشکده «بنیاد واشنگتن» در این مصاحبه درباره عدم همراهی متحدان آمریکا در زمینه تحریم‌ها علیه ایران و همچنین تبحر بالای ایران در دور زدن تحریم‌ها سخن گفته است.

راس گفت: «دولت اوباما یک اجماع و ائتلاف بین‌المللی گسترده در اختیار داشت تا با همکاری با این ائتلاف و اجماع، رژیم تحریم‌ها دور زده نشوند».

وی افزود: «ایرانی‌ها در پیدا کردن راه‌ها به منظور دور زدن رژیم تحریم‌ها بسیار تبحر دارند و ما (در قیاس با دوره اوباما) شرکای زیادی برای هشیار بودن (در زمینه دور زدن تحریم‌ها توسط ایران) در اختیار نداریم».

وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری مشترک در زمینه بازگشت و آغاز دور دوم تحریم‌های این کشور علیه ایران مواضع دولت ترامپ را بیان کردند.

آنها در این نشست ضمن اعلام رسمی هشت کشور معاف از تحریم‌های نفتی ایران مدعی شدند که 20 کشور واردات نفت خود را از ایران به صفر رسانده‌اند