به گزارش پارس نیوز، 

یک سایت آمریکایی گزارشی از انصراف «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از حضور در مراسم معرفی تحریم‌های ضد ایرانی منتشر کرده است.

واشنگتن‌اگزماینر به نقل از دو منبع آگاه نوشته بولتون در مراسم معرفی برنامه کاخ سفید برای احیای تحریم‌ها علیه ایران شرکت نخواهد کرد. 

طبق این گزارش، بولتون این تصمیم را بعد از آن گرفته که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیماتی اتخاذ کرده که طرفداران اعمال فشارحداکثری علیه ایران را مأیوس کرده است. 

دولت ترامپ بر خلاف ادعاهای اولیه که گفته بود قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اکنون تصمیم گرفته به برخی از مشتری‌های نفتی ایران معافیت اعطا کند.

منابع آگاه همچنین گفته‌اند دولت ترامپ قصد دارد به بانک‌های ایران اجازه ماندن در سامانه سوئیفت را بدهد. سوئیفت سامانه‌ای مستقر در بلژیک است که ارتباطات بین بانکی را تسهیل می‌کند.

واشنگتن‌اگزماینر نوشته نتیجه این تصمیم‌ها، سرخورده شدن برخی از طرفداران سیاست اعمال فشار حداکثری علیه ایران است که جان بولتون شاخص‌ترین چهره آن در دولت فعلی آمریکا به شمار می‌رود. 

بولتون قرار بوده روز جمعه بیانیه‌ای درباره تحریم‌های ایران قرائت کرده و از طرح آمریکا برای اعمال فشار بر ایران رونمایی کند. او عصر پنجشنبه این برنامه را لغو کرده است.