به گزارش پارس نیوز، 

درخواست ۴۰ سازمان آلمانی از مرکل برای توقفبه نقل از پایگاه خبری "تله ریپورت"، 40 سازمان آلمانی فعال صلح از آنگلا مرکل خواسته اند تا در پی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، صادرات تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کرده و این اقدام را جرم اعلام نماید.

این سازمان های آلمانی در نامه ای که قرار است دوشنبه آینده به مرکل تحویل داده شود، خواستار توقف کامل صادرات تسلیحات نظامی به ریاض شده اند.

در این نامه آمده است: با توجه به قتل روزنامه نگار سعودی در ساحتمان کنسولگری عربستان در استانبول، این رویداد به جهان نشانه داده است که ریاض هیچ توجهی به ارزش های حقوق بشر، آزادی عقیده و آزادی رسانه های خبری ندارد. در عین حال، عربستان سعودی هدایت یک جنگ شرورانه علیه یمن را از سال 2015 میلادی بر عهده دارد و مسئول کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در یمن است.

این نامه افزود: سازمان های آلمانی از تصمیم مرکل برای توقف صادرات تسلیحات نظامی عربستان سعودی تا روشن شدن ابعاد مختلف پرونده قتل خاشقجی استقبال می کنند.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور تبعه عربستان سعودی، در تاریخ دوم اکتبر (10 مهر) برای انجام کارهای مرتبط با ازدواجش با نامزد اهل ترکیه خود، وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، ورودی که نهایتا به مرگی دردناک توسط مأموران امنیتی ارشد و نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتهی شد. حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه‌ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می‌کردند، اما سعودی‌ها نهایتا تحت فشار افشاگری‌های امنیتی و رسانه‌ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه‌ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمامی ابعاد این رسوایی ادامه دارد.