به گزارش پارس نیوز، 

مسئولان وزارت امور خارجه انگلیس در کمیته مجلس عوام این کشور از ارسال جنگ افزار به عربستان سعودی در حمله به یمن حمایت کردند و تلویحا گفتند هزاران کشته در یمن مانع ارسال بمب و موشک نمی‌شود، اما به علت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی ممکن است صادرات جنگ افزار را متوقف کنند.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در کمیته مجلس عوام از فروش سلاح به رژیم سعودی و حمله این رژیم و متحدانش به یمن دفاع کرد.

او افزود: منتظر است تا عربستان سعودی درباره قتل جمال خاشقجی تحقیق مستقل کند تا درباره اقدام بعدی انگلیس تصمیم گرفته شود.

هانت ابراز امیدواری کرد رژیم سعودی در آینده مخالفانش را به قتل نرساند!

"آلیتسر برت " (Alistair Burt)، معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس نیز این هفته در کمیته مجلس عوام انگلیس اعلام کرد از فروش سلاح به عربستان دست بر نمی‌دارند.

مخالفان ادامه فروش سلاح‌های انگلیسی به عربستان سعودی، می‌گویند این حمایت‌ها موجب شده است هزاران نفر از مردم عادی به قتل برسند، نقص عضو شوند و میلیون‌ها نفر نیز در معرض بیماری و قحطی و گرسنگی قرار بگیرند.

" آلیستر برت"، معاون وزیر خارجه انگلیس در کمیته مجلس عوام با وجود مخالفت‌ها برای ادامه فروش سلاح به عربستان گفت: صادرات جنگ افزار به ریاض را متوقف نمی‌کنیم، اما منتظریم بررسی پرونده خاشقجی به نتیجه برسد تا درباره اقدام بعدی خودمان تصمیم بگیریم.

او در سخنانی تکراری مدعی شد قطع صادرات بمب‌ها و موشک‌های انگلیسی،مانع ادامه حمله عربستان به یمن نمی‌شود و لندن به همراه ائتلاف به رهبری رژیم عربستان از رئیس جمهور قانونی یمن حمایت می‌کند.

"لوید راسل- مویل" (Lloyd Russell-Moyle)، نماینده حزب کارگر در مجلس عوام در این نشست گفت: " آیا ما نباید صادق باشیم؟ ما بخشی از جنگیم. ما تصمیم گرفته ایم با رژیمی گرم بگیریم که در کنسولگری اش در یکی از کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی، شهروند خودش را قطعه قطعه می‌کند. "

او افزود: " نظامیان ما در مراکز کنترل جنگ یمن حضور دارند، ما به عربستان بمب افکن و بمب می‌دهیم، مسیر‌های بمباران را به عربستانی‌ها می‌آموزیم، ما خلبانان عربستانی را در ولز آموزش می‌دهیم و فقط دکمه رها کردن بمب‌ها را فشار نمی‌دهیم. "