به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز، این تدابیر بخشی از یک توافق نظامی است که ماه گذشته در نشست دو کره در پیونگ‌یانگ به امضا رسید و شامل توقف "تمامی فعالیت‌های خصمانه" و حذف تدریجی مین‌ها و پست‌های نگهبانی درون منطقه غیر نظامی شده می‌شود.

ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است که شاید این توافق آمادگی‌های دفاعی را در بحبوحه پیشرفت کند خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی تضعیف کند. با این وجود واشنگتن چهارشنبه حمایت خودش را در نشست رایزنی امنیتی وزیران دفاع کره‌جنوبی و آمریکا اعلام کرد.

مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز در پارلمان کشورش تاکید کرد: کره‌شمالی و کره‌جنوبی کاملا خطرات درگیری نظامی را از طریق توافق نظامی حذف کرده‌اند. دو کره و آمریکا به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره و صلح پایدار براساس اعتماد قاطع دست خواهند یافت.

در همین حال وزیر دفاع کره‌جنوبی تاکید کرد، کره‌شمالی گام‌هایی در راستای اجرای این معاهده برداشته است که شامل پوشاندن واحدهای توپخانه‌ای مستقر در ساحل غربی این کشور می‌شود. این توافق همچنین مانع برگزاری مانور با مهمات جنگی در منطقه پرواز ممنوع می‌شود. کره‌جنوبی و آمریکا تا ژوئن پیش گاها چنین مانورهایی برگزار می‌کردند.