به گزارش پارس نیوز، 

این سناتورها به رهبری مارکو روبیو، در نامه خود تهدید کرده‌اند که در صورت عدم توجه ترامپ به این درخواست، از اختیارات قانونی خود استفاده خواهند کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: افشاگری‌های اخیر درخصوص قتل خاشقچی و اقدامات مشخص سعودی در ارتباط با یمن و لبنان، نگرانی‌هایی جدی درخصوص شفافیت‌خواهی، مسئولیت‌پذیری و درایت تصمیم‌گیران در ریاض ایجاد کرده است.

نامه می‌افزاید: به همین جهت از شما می‌خواهیم که هرگونه مذاکرات درخصوص توافقی دوجانبه با ریاض برای همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای در آینده نزدیک ملغی شود.

کوری گاردنر، رند پال، دین هلر و تاد یانگ دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

پیشتر هم 22 سناتور آمریکایی در نامه‌ای مشابه، خواستار تحقیق درخصوص سرنوشت خاشقچی ظرف 120 روز و وضع تحریم در صورت اثبات نقش ریاض در این ماجرا شده بودند.

خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، ماه گذشته برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما هرگز خارج نشد.

دولت عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره کشته شده است؛ ادعایی که اسناد منتشر شده در رسانه‌ها آن را قویا رد می کند. 

دولت آمریکا اما تاکنون از محکومیت و تحریم ریاض خودداری و تاکید کرده است که این ماجرا نباید در قراردادهای تسلیحاتی دو کشور خللی وارد کند؛ موضوعی که انتقاد تند نهادهای حقوق بشری را به دنبال داشته است.