به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از دیلی صباح، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی می گوید که مقامات سعودی مسئول قتل فجیع نامزد وی هستند و اینکه پادشاهی سعودی باید جزئیات بیشتری در خصوص این قتل ارائه کند تا آنهایی که در این جنایت دست داشته اند، به دست عدالت سپرده شوند.

نامزد جمال خاشقجی در پاسخ به این پرسش که چه کسی مسئول نهایی این جنایت است، به خبرگزاری رویترز در ترکیه گفت: «این حادثه، و این قتل در داخل کنسولگری عربستان اتفاق افتاده.. در یک چنین شرایطی، مقامات عربستان سعودی احتمالاً می دانند که این قتل چگونه اتفاق افتاده است».

نامزد جمال خاشقجی در ادامه تأکید کرد که «مقامات عربستان سعودی باید توضیح دهند که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است».

گفتنی است که جمال خاشقجی ۵۹ ساله روز دوم اکتبر برای انجام امور کنسولی مربوط به ازدواج خود با خدیجه چنگیز، شهروند ترکیه به کنسولگری عربستان در شهر استانبول وارد شد. با عدم مراجعت جمال خاشقجی از کنسولگری، نامزد وی ناپدید شدن مشکوک خاشقجی را به رسانه ها خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان یا خاندان سعودی مسئول این قتل هستند، گفت: «من و دولت متبوعم [ترکیه] تمایل داریم که تمام افراد مسئول، هم آمران و هم عاملان این قتل، به دست عدالت سپرده و طبق قوانین بین المللی مجازات شوند».