به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه همچنان منتظر اطلاعات تکمیلی درباره ادعای تلاش ایران برای ترور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی «الاحوازیه»  است که از سوی دانمارک مطرح شده است.

«مایا کوتسیانیچ»، سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه اروپا همچنان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند، در خصوص فضاسازی اخیر دانمارک علیه ایران گفت که این اتحادیه در حال پیگیری اطلاعات مربوط به این حادثه است و در این خصوص با مقامات دانمارکی در ارتباط است.

وی همچنین افزود: ما هر گونه تهدید علیه امنیت کشورهای اتحادیه را نمی‌پذیریم و با چنین اتفاقاتی با جدیت برخورد می‌کنیم.

روز سه‌شنبه دولت دانمارک بدون ارائه هیچ سندی در ادامه فضاسازی اخیر اروپایی‌ها علیه کشورمان، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور برای هدف قرار دادن یک معارضِ عرب متهم کرد. به ادعای فین بورچ اندرسون، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک، دستگاه اطلاعاتی ایران در پی ترور مسئول شاخه گروهک تروریستی «الاحوازیه» در دانمارک بوده است.

وی با اعلام خنثی شدن این توطئه ادعایی گفت پلیس دانمارک هفته گذشته یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار را که در حال عکسبرداری از محل اقامت این فرد بوده، دستگیر کرده است.

 ساعاتی پس از اظهارات ادعایی فین بورچ اندرسون، وزارت امور خارجه دانمارک، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور «مرتضی مرادیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است. همچنین رسانه‌ها گزارش دادند که دانمارک سفیر خود را نیز از ایران فراخوانده است.