به گزارش پارس نیوز، 

اصلان اصلان اف، روز چهارشنبه در ملاقات با سید ضیاء هاشمی ،در ساختمان مرکزی خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان ( آذرتاج ) ، افزود: ایران و جمهوری آذربایجان نه تنها دوست و برادر بلکه حامی و پشتیبان یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در آذرتاج این است که در مورد ایران یک کلمه خبر نادرست و منفی منتشر نشود.

اصلان اف گفت: زمانیکه امریکایی ها تلاش می کردند از جمهوری آذربایجان علیه ایران استفاده کنند ، رئیس جمهوری آذربایجان به صراحت اعلام کرد که ' به هیچکس اجازه نمی دهیم از خاک آذربایجان علیه ایران استفاده کند'.

رئیس دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در مورد معضل انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و دروغ در دنیا، گفت: خبر دروغ برای تمام دنیا مهلک است و ایران از این اخبار دروغ آسیب ها و خسارات زیادی دیده است .

اصلان اف در ادامه افزود: آذربایجان نیز با اخبار دروغ مورد هجمه قرار گرفته است و دولت ایروان با حمایت سیاستمداران بزرگ جهان، شهرها ، روستاها و آثار تاریخی و دینی ما را ویران کرده است و سپس با بهره گیری از اخبار دروغ خود را مدافع آزادی معرفی می کند.

وی تاکید کرد که خبر دروغ نه تنها برای ایران و جمهوری آذربایجان بلکه برای تمام دنیا فلاکت بار است و ما باید توجه رسانه های دنیا را به موضوع خبرهای دروغ و ضرورت مقابله با این پدیده شوم جلب کنیم .

رئیس خبرگزاری آذرتاج ، با اشاره به اینکه مقابله با اخبار دروغ از محورهای اجلاس جهانی بشر دوستانه باکو است ، افزود: این اجلاس طی دو روز آینده در پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود .

اصلان اف ، با اشاره به اینکه اجلاس بشر دوستانه به ابتکار روسای جمهوری دو کشور روسیه و آذربایجان در سال 2010 میلادی پایه گذاری شده است، افزود: امسال شاهد برگزاری ششمین دوره این اجلاس در باکو هستیم و در تمام این دوره ها ریاست نشست های رسانه ای با خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان( آذرتاج ) بود .

سید ضیا ء هاشمی، مدیرعامل ایرنا ، بامداد روز چهارشنبه برای شرکت و ایراد سخنرانی در ششمین اجلاس بشردوستانه وارد باکو شد.

این اجلاس با حضور 580 شخصیت جهانی از 97 کشور و 24 نهاد بین المللی فردا در مرکز فرهنگی حیدر علی باکو آغاز خواهد شد.