به گزارش پارس نیوز، 

عرفان فیدان دادستان کل استانبول امروز چهارشنبه اعلام کرد: خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول خفه شده است.

«عرفان فیدان» دادستان کل استانبول در این خصوص گفت: علیرغم تلاش‌ خوش‌ بینانه ما برای روشن‌ شدن جزئیات ابعاد این ماجرا (قتل خاشقجی) نتیجه‌ ای به دست نیامده است.

دادستان کل استانبول در ادامه افزود: جسد خاشقجی پس از قتل، تکه‌ تکه و محو شده است. قتل وی با برنامه‌ ریزی قبلی انجام شده بود. درخواست ما برای استرداد مظنونان بازداشتی در عربستان سعودی به ترکیه دوباره ارائه شده است.

این در حالیست که «سعود بن عبدالله بن مبارک المعجب» دادستان کل عربستان دیروز در چارچوب تحقیقات درباره قتل «جمال خاشقجی» منتقد ریاض وارد سرکنسولگری این کشور در استانبول شد.

«سعود بن عبدالله بن مبارک المعجب» دادستان کل عربستان پیشتر و برای بار دوم جهت دیدار مجدد با «عرفان فیدان» دادستان کل استانبول دیروز صبح به دادگاه رفته بود.

این درحالی است که منبع آگاه در دفتر دادستانی کل ترکیه دیروز درباره دیدار اول آنها گفته بود: نشست با دادستان کل عربستان در موضوع قتل خاشقجی رضایت‌بخش نبود. دادستان کل عربستان در این دیدار اظهارات ۱۸ متهم پرونده را در اختیار طرف ترکیه ای خود قرار نداده است.

به گزارش مهر؛ جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی و سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پُست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرد که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی از ترکیه رفته‌اند.

عربستان سعودی روز شنبه ۲۰ اکتبر جاری طی بیانیه‌ای کشته‌شدن خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد.

دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده است که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند!