به گزارش پارس نیوز، 

جیمز رابینز، روزنامه‌نگار و نویسنده در روزنامه یو اس ای تودی آمریکا در گفتگو با الجزیره درباره اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر تلاش برخی برای وقت‌کشی در مسیر تحقیق پرونده جمال خاشقجی با هدف نجات یک نفر گفت: به باور من عربستان بر این تصور است که با گذشت زمان اوضاع آرام‌تر می‌شود و مردم این اتفاق را فراموش می‌کنند، اما واقعیت این است که چنین نیست بلکه با گذشت زمان شرایط بدتر می‌شود.

وی افزود: مشخص است که مقامات ترکیه دلایل و مستندات زیادی در اختیار دارند، عربستان هم در این میان دچار یاس و نومیدی شده است زیرا هر چند روز، مقامات ترکیه بخشی از اطلاعاتشان را رو می‌کنند و در پی به چالش کشاندن عربستان هستند و با همین شیوه، این بازی ادامه دارد اما به نظر می رسد مقامات آمریکایی تمایل ندارند در این زمینه خیلی اظهارنظر کنند زیرا هنوز بخش زیادی از اطلاعات این پرونده علنی نشده است ضمن اینکه این موضوع بیشتر به عربستان و ترکیه مرتبط است به همین منظور معتقدم کاخ سفید در انتظار افشای اطلاعات بیشتری است تا بتواند موضع قاطعی اتخاذ کند. به نظر می رسدهنوز عربستان برای پاسخ به سوالاتی همچون چه کسی فرمان قتل را صادر کرده یا جسد خاشقجی کجاست، آمادگی ندارد.

جیمز رابینز درباره نظریه نیک رابرتسون، روزنامه‌نگار آمریکایی که در پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان منتشر شد و در آن آمده است ترامپ به تنهایی قادر است این پرونده را حل کند، گفت: من چنین اعتقادی ندارم، به نظر من در حال حاضر مقامات ترکیه می توانند در این زمینه کاری انجام دهند، آمریکا اطلاعات جامعی از نتایج تحقیق در پرونده ندارد. این پرونده موضوعی میان عربستان و ترکیه است ضمن اینکه کشورهای دیگر هم اطلاعاتی درباره این پرونده دارند. آنچه پیداست اینکه ترکیه از این اتفاق اطلاعات جامعی دارد و همین عربستان را با دردسرهای بیشتری مواجه می سازد. بهتر است عربستان اطلاعات پرونده به ویژه مکان اختفای جسد خاشقجی را فاش سازد و اگر واقعا جسد را در اختیار فرد دیگری قرار داده است آن فرد را معرفی کند؟