به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از المیادین، «محمد المسعری» دانشمند فیزیک و معارض عربستانی، که در تبعید به‌سر می‌برد، فاش کرد که او اولین کسی بود که خبر کشته شدن «جمال خاشقجی» را یک روز بعد از موضوع ناپدید شدنش در کنسولگری کشورش در استانبول، اعلام کرد.

او تصریح کرد که این خبر را از یک دیپلمات ارشد در عربستان سعودی دریافت کرده است یعنی از کسی که می‌تواند گفت‌وگوهای تلفنی میان «محمد بن‌سلمان» (ولیعهد سعودی) و «محمد دحلان» جنایتکار فلسطینی مقیم در امارات را شنود کند.

المسعری همچنین به نقل از منابع ارشد در عربستان سعودی، فاش کرد که محمد بن‌سلمان، ولیعهد «اصرار داشت که سر خاشقجی قطع و به او فرستاده شود تا لذت انتقام را بچشد».

این معارض سیاسی عربستانی ابراز عقیده کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قتل خاشقجی دست دارد؛ چرا که او نسخه‌ای از ویدیوی اورجینال، که ترک‌ها در اختیار دارند، را مشاهد کرده است.

به ادعای این معارض عربستانی، اطلاعات و داده‌های اطلاعاتی از اواخر 2017 به دفتر ترامپ گزارش می‌شود مبنی بر این‌که توطئه قتل خاشقجی یا ربودن وی، با همکاری طرف‌های آمریکایی در حال آماده شدن است، «ولی ترامپ به خاشقجی در این‌باره هشدار نداد».

المسعری در ادامه تأکید کرد که محمد بن‌سلمان هرگز کناره‌گیری نمی‌کند و حتی راضی نمی‌شود که برادرش «خالد» جایگزین وی شود. او حتی با پیشنهادهای دیگری مانند ولایتعهدی «محمد بن‌نایف» و «احمد بن‌عبدالعزیز» نیز مخالفت خواهد کرد. او بدون درگیری کناره‌گیری نمی‌کند و اخباری درباره احتمال وقوع درگیری مسلحانه بین شاهزاده‌های سعودی بر سر قدرت وجود دارد.