به گزارش پارس نیوز، 

امروز مراسم ازدواج آیوکو خواهرزاده ۲۸ ساله امپراتور ژاپن با یکی از کارمندان شرکت حمل و نقل این کشور برگزار شد و جنجال دوباره‌ای را در خانواده سلطنتی بوجود آورد؛ چراکه طبق سنت قدیمی خانواده امپراتوری ازدواج هر یک از اعضای خانواده با فردی معمولی باعث از دست دادن موقعیتشان در خانواده خواهد شد.

همانطور که سال گذشته شاهزاده ماکو دختر بزرگ امپراتور ژاپن پس از ازدواج با یک کارگر ساده در سواحل توریستی، جایگاه سلطنتی خود را از دست داد. عروس خانم به سبک قدیم و دوره «هی آن» کیمونو (لباس سنتی ژاپن) پوشید و موهایش را آراسته کرد، اما لباس داماد کاملا اروپایی و به سبک غربی بود که این موضوع سوژه رسانه‌های ژاپنی شد.

آیوکو به مناسبت ازدواجش حدود ۱۰۷ میلیون ین معادل ۹۵۰ هزار دلار پاداش از خزانه دولتی دریافت کرد، ولی با وجود رعایت آداب سنتی در نوع پوشش، اما دیگر یک شهروند عادی محسوب می‌شود. گفتنی است؛ در ژاپن زنان وارث امپراتور نیستند. برخلاف خاندان سلطنتی انگلیس یا دیگر کشور‌های اروپایی، خانواده امپراتوری ژاپن بسیار کم در انظار عمومی ظاهر می‌شوند اگرچه، به طور عادی به سفر‌های خارجی می‌روند و در مراسم و سنت‌های فرهنگی شرکت می‌کنند.