به گزارش پارس نیوز، 

گروهی از جامعه سرشناس یهودی در پی تیراندازی مرگبار در کنیسه‌ای در پیتسبورگ به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، گفتند تا زمانی که اقدامات نژادپرستان در این شهر را محکوم نکرده، در آنجا از او استقبال نمی‌شود.

۱۱ عضو یک گروه یهودی در پیتسبورگ پس از وقوع تیراندازی روز شنبه در کنیسه مذکور نامه‌ای به ترامپ نوشتند. در این نامه آمده است: «جامعه یهودی ما تنها گروهی نیست که شما هدف قرار داده اید. شما عمداً امنیت رنگین پوست ها، مسلمانان و معلولان را به خطر انداخته اید. قتل عام دیروز اولین حادثه‌ای نیست که شما علیه اقلیت‌ها در کشورمان تحریک می‌کنید».

گروه مذکور همچنین اعلام کردند تا زمانی که ترامپ از هدف گرفتن اقلیت ها، مهاجران و پناهجویان دست بر نداشته است ورودش به پیتسبورگ مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. این گروه نوشتند: «رئیس جمهور به دروغ‌پردازی و ارعاب درباره خانواده‌های مهاجر در آمریکای مرکزی پرداخته است».

حادثه تیراندازی پیتسبورگ نزدیک به ۱۱ تن قربانی داشت و بنابر اعلام دادستان کل آمریکا برای عامل این حادثه مرگبار ممکن است مجازات اعدام در نظر گرفته شود.

«رابرت گرگوری بورز» ۴۶ ساله به اتهام قتل ۱۱ نفر در کنیسه پیتسبورگ بازداشت شده ست. این حادثه مرگبارترین حمله ضدیهودی در تاریخ آمریکا است. با اینکه ترامپ عامل تیراندازی را دیوانه توصیف کرد و مجازات مرگ را برای او مناسب دانست، به این دلیل که به سرعت پس از تیراندازی فوق توییتی درباره مسابقات جهانی بیسبال منتشر کرد، مورد انتقاد شدید رسانه‌های اجتماعی قرار گرفت.

ترامپ سال گذشته نیز به دلیل محکوم نکردن اقدام سفیدپوست‌های نژادپرست در درگیری با فعالان ضدنژادپرستی در جریان یک تظاهرات در  شهر شارلوتسویل و گناهکار خواندن دو طرف، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.