به گزارش پارس نیوز، 

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز شنبه با صدور بیانیه ای از جهان اسلام و رهبران آن خواست که حامی آرمان های بزرگ جهان اسلام باشند و از قدس شریف و اراضی اشغالی چشم پوشی نکنند.
در بیانیه این اتحادیه همچنین آمده است: با هر گونه عادی سازی یا استقبال رسمی و مردمی از هیات های رژیم اشغالگر قدس، قاتلان ملت فلسطین و محاصره کنندگان نوار غزه ابراز انزجار و هرگونه تحرک صهیونیستی و استقبال از اشغالگران در خاک مسلمین را محکوم می کنیم.
اتحادیه جهانی علمای مسلمین با اشاره به استقبال از مسئولان رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که هر گونه عادی سازی یا استقبال از صهیونیست ها به مثابه پاداشی به جنایات آنها در اشغال قبله اول مسلمانان و شرکت در اجرای طرح آمریکایی معامله قرن است.
'سلطان قابوس' پادشاه عمان روز پنجشنبه گذشته از 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسقط استقبال کرد.
وزیر مشاور در امور خارجی عمان در واکنش به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این سفر بنا به درخواست شخص نتانیاهو برای گفت وگو پیرامون روند صلح (سازش) بوده است.
رژیم صهیونیستی و عمان مناسبات دیپلماتیک ندارند هر چند که دو دهه پیش، پس از توافق سیاسی اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین و برپایی حکومت خودگردانی، در چارچوب تلاش برای بهبود مناسبات اسرائیل با برخی کشورهای عربی، عمان به اسرائیل امکان داد تا دفتری در مسقط برقرار کند اما این دفتر بعد از مدتی کوتاه بسته شد.
دیدار روز پنجشنبه نتانیاهو و سلطان قابوس نخستین دیدار سران رژیم صهیونیستی به این کشور پس از 22 سال محسوب می شود.
نخستین سفر یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان هم به واپسین سال‌های زمامداری اسحاق رابین در سال 1994 برمی‌گردد.
عمان تاکنون نقش چندان فعالی در مسئله فلسطین نداشته است، هر چند سلطان قابوس که در 48 سال اخیر رهبر عمان بوده، همواره بر حمایت از فلسطینیان تاکید کرده است.
خاورم**9366**3224*1049