به گزارش پارس نیوز، 

سران حزب دموکرات در کنگره آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورشان را متهم کردند که با سیاست‌ها و تصمیمات خود خشونت را در آمریکا ترویج داده و میان آمریکایی‌ها تفرقه انداخته است.

پس از انتشار خبر ارسال بمب‌های دست ساز برای هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، شبکه سی ان ان و چند شخصیت دیگر که همواره مورد انتقاد ترامپ قرار داشته‌اند، سران حزب دموکرات در کنگره، رئیس جمهور آمریکا را متهم کردند که از خشونت در کشور حمایت می‌کند و مایه تفرقه در جامعه شده است.

سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند تا زمانی که ترامپ اظهارنظرهای خود را در حمایت از خشونت پس نگیرد، دعوت وی از آمریکایی‌ها به وحدت و همبستگی پوچ و بی‌معنی است.

در بیانیه چاک شومر و نانسی پلوسی آمده است:" رئیس جمهور آمریکا به شکلی مستمر از خشونت‌های فیزیکی حمایت می کند و با رفتار و گفتار خود میان آمریکایی‌ها دودستگی ایجاد می کند."

شومر و پلوسی در بیانیه خود دونالد ترامپ را متهم کردند که از نماینده‌ای که به یک روزنامه‌نگار حمله‌ور شده و او را روی زمین انداخته بود، از نئونازی‌هایی که یک دختر جوان را در منطقه شارلوتسویل کشتند، از طرفداران خود در نشست‌های انتخاباتی که با منتقدان و معترضان برخوردهای خشن دارند و حتی از دیکتاتورها در سرتاسر جهان که شهروندان خود را می‌کشند، آشکارا حمایت می کند.

دموکرات‌های منتقد ترامپ معتقدند اظهارنظرهای ترامپ و رویکردی که وی در پیش گرفته یکی از عوامل اصلی افزایش برخوردهای خشن در آمریکا است. آنها می گویند ترامپ اتفاقات افراط‌گرایانه نژادپرستان و اقدامات خشونت آمیز سفیدپوستان را در منطقه شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا، هشدارهای بمبگذاری، اقدامات توهین آمیز در قبرستان‌ها، زورگویی‌ها، قلدری‌ها و تعرضات جسمی در موسسات تحصیلی را محکوم نکرده است. به گفته آنها برخی از توئیت های دونالد ترامپ و لفاظی‌های وی نیز افراط گرایان و نژادپرستان سفید پوست را به تشدید اقداماتشان ترغیب کرد.

دوازدهم اوت سال دو هزار و شانزده اتفاقات خشونت باری در شارلوتسویل در ایالت ویرجینا روی داد. در این خشونت‌ها یک زن سی و دو ساله توسط یک طرفدار نئونازیسم کشته شد. خودداری ترامپ از محکوم کردن اقدامات خشونت بار گروه‌های راست افراطی در شارلوتسویل ، مشاجرات زیادی در محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا برانگیخت و حتی مسئولان کاخ سفید و نزدیکان ترامپ را به تکاپو انداخت تا بحث‌ها و مشاجرات مربوط به این ماجرا و رویکرد محتاطانه ترامپ را خاموش کنند. اظهارنظرهای  ترامپ در این ماجرا مشاجرات را بر سر نحوه مدیریت وی در این بحران که ابعاد ملی پیدا کرد و همچنین اعتراضات به دیدگاه وی را در خصوص روابط میان جوامع مختلف در جامعه آمریکا تشدید کرد.

شومر و پلوسی همچنین در بیانیه خود تاکید کردند دونالد ترامپ مطبوعات آزاد را دشمن ملت می داند.