به گزارش پارس نیوز، 

چو میونگ گیون، وزیر وحدت کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد کره جنوبی قصد ندارد تحریم‌های یک جانبه خود را علیه کره شمالی که در پی حمله مرگبار سال ۲۰۱۰ به یک ناو کره جنوبی، علیه کره شمالی اعمال کرد، لغو کند.  

کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی روز گذشته اعلام کرده بود دولت احتمال لغو این تحریم‌ها را که هشت سال پیش اعمال شده بود، بررسی می‌کند.

در نهایت کانگ در مقابل انتقادات نمایندگان پارلمان کره جنوبی مجبور شد سخنان خود را تصحیح کند و بگوید این بررسی در سطح دولتی نبود.

برخی خواهان اعمال فشار بر کره شمالی هستند تا برای حمله سال دو هزار و ده که چهل و هشت کشته بر جای گذاشت عذرخواهی کند. این در حالی است که پیونگ یانگ نقش داشتن در حمله به این ناو را رد می‌کند. 

تحریم‌هایی که از سال دو هزار و ده اعمال شد هرگونه تبادل میان دو کره را به استثنای کمک‌های بشردوستانه ممنوع کرده است، اما کارشناسان معتقدند ادامه این تحریم‌ها مانند بسیاری دیگر از تحریم‌ها عملا تاثیری ندارد. دولت مون جائه این به دنبال افزایش تبادلات و همکاری با کره شمالی است. تحریم‌ها به عنوان اصلی‌ترین مانع بر سر راه این تلاش‌ها محسوب می‌شوند.  

آمریکا از جانب خود به وضوح اعلام کرد تا زمانی که کره شمالی به طور کامل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را رها نکند از کاهش تحریم‌ها هیچ خبری نخواهد بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد سئول نمی‌تواند بدون تایید واشنگتن تحریم‌ها را لغو کند.  

چو میونگ گیون اعلام کرد رایزنی‌ها با کره شمالی برای بازرسی‌های اقتصادی در چارچوب آماده سازی همکاری‌های فرامرزی در آینده در جریان است. او به جزئیات مربوط به برنامه زمانی و شیوه این بازرسی اشاره‌ای نکرد.

چو در مورد مسئله خلع سلاح هسته‌ای با ابراز خوش بینی گفت: زمانی که سران آمریکا و کره شمالی بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند پیشرفت‌هایی حاصل خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا و رئیس کره شمالی توافق کرده اند که دومین نشست خود را در بهترین فرصت برگزار کنند.

او گفت: کره شمالی باید برای دومین نشست با آمریکا ضمن در نظر گرفتن خواسته و انتظارات جامعه بین الملل آماده شود.

او افزود به نظر می‌رسد کره شمالی این بار بیشتر از همیشه به همکاری با جامعه بین الملل تمایل دارد.